Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

Ο δρόμος Άκτιο – Αμβρακία «μπαίνει μπροστά» σύντομα

Φαίνεται πως η 12η Μαρτίου θα είναι η ημέρα της υπογραφής των συμβάσεων με τους αναδόχους του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία.Είναι ένα σημαντικό έργο, που είχε δρομολογηθεί από τη Ν.Δ. και καθυστέρησε αδικαιολόγητα.Μάλιστα δεν αποκλείεται στο αμέσως επόμενο διάστημα να εγκατασταθούν τα συνεργεία και να ξεκινήσουν οι εργασίες.Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα, αφού ο δρόμος αυτός είναι κάθετος άξονας στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό.Επιπλέον θα συνδέσει την Ιόνια Οδό με το αεροδρόμιο της Πρέβεζας, την πόλη, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου. «Πρόκειται για ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που ανάβει το «πράσινο φως» για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο Νομάρχης Πρέβεζας κ. Βασ. Ιωάννου εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του.



ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατομμυρίων ευρώ, δημοπρατείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια της Δ΄ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ) και έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας».Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο.Πρόκειται για ένα από τα πρώτα έργα του ΕΣΠΑ που δημοπρατήθηκαν και η μελέτη του εκπονήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων. Στις μελέτες αυτές προτεραιότητα έχει δοθεί στα έργα που θα συμπληρώσουν και θα συνδέσουν τους “δρόμους ανάπτυξης” με το υπάρχον οδικό δίκτυο των περιοχών που διαπερνούν καθώς και με τις υφιστάμενες υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, κ. ά) αυτών των περιοχών.Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο Ιούνιο, με τις τέσσερις επιμέρους εργολαβίες να ανατίθενται στην ΑΕΓΕΚ και εταιρείες συμφερόντων του κ. Μαρούλη, ενώ σε μία εξ αυτών επικράτησε η «Μηχανική». Συγκεκριμένα, η ΑΕΓΕΚ μειοδότησε στην εργολαβία σύνδεσης Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ (έκπτωση 50,4%), ενώ η κοινοπραξία Consortia Stabile - Intallipreze, συμφερόντων του μεγαλομετόχου της ΑΕΓΕΚ κ. Μαρούλη, ανέλαβε την τέταρτη κατά σειρά εργολαβία, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 51,85%.Αντίστοιχα η «Ιόνιος», επίσης του κ. Μαρούλη, μειοδότησε στη δεύτερη εργολαβία, ύψους 33 εκατ. ευρώ που απευθυνόταν σε εταιρείες της ΣΤ΄ Τάξης του εργοληπτικού πτυχίου, προσφέροντας έκπτωση 50,23%. Η τρίτη εργολαβία με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, κατέληξε στη «Μηχανική», η οποία έδωσε έκπτωση 52,03%.

Aπο http://epirusgate.blogspot.com/